Resah dan resah

Friday, August 28, 2009

Assalammualaikum dan salam sejahtera.


Fikiran bercelaru

Didalam kesibukan study dan penggurusan organisasi, Fid curi sedikit masa untuk mengemaskini blog dan menyampaikan beberapa infomasi terkini. Alhamdulillah, setakat ini perjalanan didalam pembelajaran agak lancar walaupun terdapat beberapa kekangan masa yang singkat namun dapat menempuhinya. Tetapi, di semester 5 bukanlah masa untuk bersuka ria. Dengan kepadatan jadual dan semester pendek ini, amat terasa sekali tekanan dan bebanan yang perlu dipikul oleh setiap pelajar PSIS.

Banyak yang perlu Fid fikirkan dari sudut luaran mahupun dalaman. Lagi-lagi apabila akhir tahun nanti Fid dan rakan yang senasib dengan Fid mengambil semester pendek "carry module" atau lebih dikenali ulang modul yang gagal di semester 3 dahulu iaitu Sistem Elektronik Berdigit. Seramai 11 orang termasuklah Fid yang akan masuk study pada hujung tahun ini didalam keseronokan rakan-rakan lain cuti semester, kami sedang study.



Cuba anda selesaikan. Matematik Kejuruteraan Semester 5

Dan banyak lagi perkara sebenarnya yang Fid masih lagi tidak selesaikannya, namun biarlah Fid sahaja yang tahu apa yang terpaku dari hati Fid ini. Mungkin apabila sampai masanya akan diketahui kelak.


Semester 5 bukan untuk bersuka-ria

Tetapi pejam celik begitu cepat masa sudah berlalu. Kini bulan Ogos nak masuk September, kemudian Oktober, kemudian November (final exam...), kemudian Disember. Ya Allah, cukup pantas masa berlalu. Berikan ruang untuk hambaMu bernafas panjang dari kesempitan yang sedang melanda kini. Bantulah diri hambaMu ini yang lemah dan banyak melakukan kesilapan. Harap tidak apa-apa perkara yang membebankan lagi pada diri Fid. Cukuplah dengan penyeksaan kini terhadapku.

0 comments: