Kepulangan ke PSIS + Broadband baru = Makin Tension

Monday, August 31, 2009

Assalammualaikum dan salam sejahtera..

Alhamdulillah syukur ke hadrat Illahi kerana diberi kekuatan untuk menikmati lagi ibadah puasa di bulan Ramadhan 1430H. Dan juga alhamdulillah kerana selamat tiba di PSIS pada jam 5 petang. Fid bergerak dari rumah (Selayang) pada jam 7.30 pagi bersama-sama dengan adik no-2 Fid, Faez untuk pulang ke asramanya di Taiping. Fid hantar dia di Perhentian Duta, Kuala Lumpur. Tiket basnya pada jam 8.30 pagi. Fid tunggu dia sehinggalah bas tiba dan dia naik bas tersebut ke Taiping. Jadi, Fid bertolak dari Perhentian Duta pada jam 9 pagi.

Singgah di pekan Sg. Besar untuk membeli kad raya yang dipesan oleh saudara Ahmad Zulhilmi. Kad raya yang beliau hendak mengenai kekeluargaan ataupun persahabatan tetapi bukan jiwang-jiwang percintaan. RM8.00 dibelanjakan untuk membeli 2 keping kad raya bersaiz entahla... Nak kata A4 tak juga, tapi saiz kecil la. Kemudian Fid terus ke kampung atok belah mak Fid di Parit 17, Sg. Panjang di Sg. Besar. Dalam lingkungan jam 11 pagi tiba disana. Kemudian, rehat sejenak di rumah atok. Petang jam 4 petang, Pak Lang Fid hantarkan ke PSIS siap lagi beri makanan laksa dan kuahnya hasil masakan isteri Pak Lang.




(inilah dia modem broadband ALCATEL yang terkini)

Setiba di PSIS, Fid terus mesej rakan Fid yang bantu membelikan modem broadband. Akhirnya dapat juga modem tersebut, lalu terus mengaktifkan akaun celcom prepaid broadband selama seminggu sebanyak RM20. Lalu test la dapat atau tidak di bilik Fid, akhirnya dapat juga dengan kelajuan yang bagi Fid memuaskanlah. So, selepas ini mudah untuk mencari bahan maklumat di bilik sahaja tanpa perlu mencari wireless atau guna broadband rakan Fid iaitu saudara Ahmad Zulhilmi. Hehehe.. Jangan marah.. Halalkan penggunaan internet ya Zulhilmi..

Kemudian malam itu ada meeting kali ke-2 bersama dengan Jawatankuasa Pelajar Kamsis (JPK). Membincangkan pembahagian tugas sepanjang program Ihya' Ramadhan. Sejak akhir-akhir ini jadual kehidupan sebagai siswa amatlah padat dan mudah mendapat migrain mahupun pening-pening kepala. Tension sebenarnya apabila sesuatu perkara hendak dilakukan dalam masa terdekat, digabung lagi dengan final projek lagi, dengan kertas kerja Kelab Kejuruteraan Elektrik (KKE) lagi.

Fid rasa itu sahaja entri untuk kali ini. Walaupun dah ada broadband namun kesibukkan masih lagi ada sehinggalah raya nanti.. Berikan semangat untuk Fid ok..

Ya Allah..
Beri kekuatan kepada hambaMU ini..
Bantulah hambaMU yang lemah kekuatan ini..



0 comments: