Pengalaman LI Minggu 10

Saturday, March 21, 2009

Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada semua para pembaca blog tidak kira usia muda mahupun tua. Blog ini menjadikan jaringan rangkaian berkongsi ilmu. Terima kasih kepada semua yang sudi menziarahi blog saya walaupun rupanya tidak sekompleks mana tetapi membaca manfaat bersama. Minta maaf sekiranya blog ini tidak dapat updated secara harian tetapi saya akan cuba paparkan artikel-artikel menarik buat santapan anda.

Sudah 10 minggu saya sudahpun menjalani praktikal. Lebih kurang 12 minggu lagi untuk menamatkan Latihan Industri. Namun, persoalannya sekarang adakah kita mampu berbuat yang terbaik dimasa akan datang? Terpulang kepada anda untuk menentukannya.

Pelbagai cabaran yang saya terpaksa tempuhi bersama-sama dengan rakan-rakan saya yang lain. Mungkin ada diantara kita yang ingin pulang ke kampus dengan segera, dan ada diantara kita yang ingin meneruskan pekerjaannya sejurus selepas latihan industri tanpa pulang ke kampus untuk menyambung kembali pelajaran dan pembelajaran. Dan juga menjadi persoalan terhadap kita yang ingin meneruskan pelajarannya diperingkat DIPLOMA (dari SIJIL) dan IJAZAH (dari DIPLOMA). Kesemuanya bergantung kepada diri kita sendiri samaada mampukah kita mahupun tidak. Bila ditanya pada salah seorang rakan saya mengenai perkara sebegini beliau terus berkata bahawa ingin sambung pelajaran ke peringkat IJAZAH. Bila ditanya pada rakan saya yang lain pula, beliau berkata bahawa ingin menjalani kehidupan bekerja. Masing-masing mempunyai matlamatnya yang tersendiri, namun sejauh manakah kita boleh lalui?

Latihan Industri saya pada minggu ini amat meletihkan kerana melakukan kerja-kerja pemindahan PC dari Bangunan Baru ke Bangunan Lama MPS. Ternyata pada hari tersebut, Pensyarah dari PSIS hadir untuk melihat pelajar-pelajar PSIS perilaku didalam syarikat. Tambahan pula, melihat aktiviti-aktiviti harian kita didalam Laporan Harian. Yang hadir pada masa itu adalah Encik Lokman dari pensyarah Jabatan Kejuruteraan Elektrik (JKE). Beliau adalah pensyarah yang paling sporting. Alhamdulillah beliau hadir didalam suasana tenang dan tidak mengejutkan. Kerana beliau menghantar surat rasmi dari PSIS melalui mesin faksimili MPS yang beliau ingin hadir pada tarikh yang telahpun ditetapkan. Syukur dan berterima kasih kepada beliau diatas kesudian beliau datang dari jauh ke Selayang.

Itu sahaja artikel saya mengenai Latihan Industri di Majlis Perbandaran Selayang. Doakan kami agar perjalanan latihan industri lancar dan membawa barakah.

*updated : Tajuk artikel ini hanya sampai disini sahaja kerana ingin fokuskan lebih kepada pengakhiran latihan industri saya. Selamat Membaca.

8 comments:

AhMaD AiMaN AkMaL said...

paparan menarik!? menarik ke? Hahaha... 12 weeks to go!? wah, y so long ar. excited gile dowh nk balik poli. Hahaha... x sbr nk tunjuk skill dota aku (pdhal maen easy pon da x lps)

kompem aku x mo keje dlu. bosan gile! aku nk sambong blaja =)
sesape yg pinjam ptptn tu pk2 kn la ye. Hahaha... nasib aku x amik ptptn! x yah risau nk keje cari duit utk byr balik =)

sampai cni je la. x de idea da nk ckp ape (pdhal nk lyn vdeo2 awek2 aku)

AhMaD AiMaN AkMaL said...

paparan menarik!? menarik ke? Hahaha... 12 weeks to go!? wah, y so long ar. excited gile dowh nk balik poli. Hahaha... x sbr nk tunjuk skill dota aku (pdhal maen easy pon da x lps)

kompem aku x mo keje dlu. bosan gile! aku nk sambong blaja =)
sesape yg pinjam ptptn tu pk2 kn la ye. Hahaha... nasib aku x amik ptptn! x yah risau nk keje cari duit utk byr balik =)

sampai cni je la. x de idea da nk ckp ape (pdhal nk lyn vdeo2 awek2 aku)

owner said...

Aiman, walaupun tidak ambik ptptn sekalipun kamu kena ingat kamu kena bekerja juga. Kumpul duit untuk kahwin. Hehehe.. Betul, kalau tidak kumpul duit dari sekarang susah nak kahwin. Bukan senang tahu tak.

owner said...

Aiman, walaupun tidak ambik ptptn sekalipun kamu kena ingat kamu kena bekerja juga. Kumpul duit untuk kahwin. Hehehe.. Betul, kalau tidak kumpul duit dari sekarang susah nak kahwin. Bukan senang tahu tak.

AhMaD AiMaN AkMaL said...

adoi, maksod aku x yah pk keje lps abih dip la. sambong ijazah dlu baru pk psl keje =)

AhMaD AiMaN AkMaL said...

adoi, maksod aku x yah pk keje lps abih dip la. sambong ijazah dlu baru pk psl keje =)

owner said...

Aku tahu maksud kamu aiman.. Yela, kamu kan dah ada awek (kantoi), so cepat2 la kahwin. Tak sabar nak rasa nasi minyak. Hehehehe

owner said...

Aku tahu maksud kamu aiman.. Yela, kamu kan dah ada awek (kantoi), so cepat2 la kahwin. Tak sabar nak rasa nasi minyak. Hehehehe