Pengalaman LI Minggu 5

Saturday, February 14, 2009

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada para pembaca blog saya. Maaf sebab lambat update blog ini atas kesibukkan saya dalam menjalani kehidupan praktikal. Seperti biasa, saya akan memaparkan serba ringkas mengenai pengalaman Latihan Industri untuk minggu ke-5.

Minggu ini kerja berat sikit kerana fokus kini kepada projek yang perlu dilaksanakan dalam masa tempoh saya praktikal. Alhamdulillah serba sedikit sudah membawa kemajuan, tetapi yang sedihnya belum mula lagi untuk membuat database dalam Access. So, pening la juga sebab tak belajar cara menggunakan Access. Kemudian, pergi buat pemeriksaan printer. Satu bangunan la kena check.. Penat jugak tapi dapat settle kan dalam satu dua hari je.. Huhuhu...
Yang best dan bertambah pening adalah apabila penyelia suruh install software ORACLE. Kena la ingat step-step yang paling panjang. Aduh.. Dia cakap "lepas ini korang lak buat. Pelan-pelan buat. Nanti korang akan faham juga. Master la nanti".. Kesemua kali ini berjalan dengan lancar sekali dan kini saya diantara pelajar-pelajar praktikal dah makin mesra dengan staff-staff lain.. =)

Ini dia 3 screenshot yang saya dok kata kan pasal projek. SISTEM RFS (Report For Services).

0 comments: