Laptop Aspire 4310 guna Windows 7 Beta kini

Sunday, February 1, 2009

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Hari ini izinkan saya mengupas sedikit berita yang ingin dikongsi bersama. Kini laptop saya sedang menggunakan Operating System (OS) yang baru iaitu Windows 7. Kini berada ditahap "Beta" dimana pihak dari Microsoft Corporation kini ingin mengumpul segala feedback pengguna yang menggunakan produk mereka. Ia amat berbeza berbanding Windows Vista. Ia mempercepatkan boot time, menggunakan sedikit proses tetapi amat laju, dan sebagainya tapi saya yakin Windows 7 yang terbaik. Kepada sesiapa ingin menggunakan Windows 7 ini, anda hendaklah mengetahui spesifikasi-spesifikasi yang disyorkan bagi pengguna Windows 7 :

- Kelajuan Pemproses : 1 GHZ (samaada 32-bit atau 64-bit)
- RAM : 1 GB
- Kad grafik : Serasi dengan DirectX 9.0
- Ingatan grafik : 128 MB
- Cakera Keras : 16 GB
- Pemacu lain : DVD-ROM
- Audio : Keluaran audio


Kemudian pada laptop saya, spesifikasi yang saya kini sedang gunakan :

Acer Aspire 4310
- Intel Celeron M processor 520 (1.6 GHz, 533 MHz FSB, 1 MB L2 cache)
- Mobile Intel Graphics Media Accelerator 950
- RAM : 2 GB DDR2
- Ingatan Grafik : 256 MB
- Cakera Keras : 120 GB

Ia terbukti bahawa Windows 7 lebih pantas penggunaan proses berbanding Windows Vista. Disini saya sediakan klip video Windows 7 pada laptop saya..




Untuk keterangan lanjut lawati www.microsoft.com/windows/windows-7/default.aspx. Selamat mencuba... Dan ingat.... Beli la yang ORIGINAL...

4 comments:

Anonymous said...

kau pasti ke yg windows 7 ni bagus bro ... hehehe aku musykill ah .. jgn jadi mcm dulu dah ah .. windows yg xjadi ... windows longhorn ..

Anonymous said...

kau pasti ke yg windows 7 ni bagus bro ... hehehe aku musykill ah .. jgn jadi mcm dulu dah ah .. windows yg xjadi ... windows longhorn ..

Firdausi said...

pasti... ni confirm best

Firdausi said...

pasti... ni confirm best