Giliran adikku menjalani PLKN Siri 7 Kumpulan 1 2010

Saturday, January 2, 2010

Assalammualaikum dan salam sejahtera..

Setelah sudah aku menjalani Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) Siri 4 Kumpulan 1 bagi tahun 2007 di Batu Jong, Kelantan. Kali ini giliran adik aku pula yang terpilih bagi menyertai Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) Siri 7 Kumpulan 1 bagi tahun 2010. Beliau akan menjalani latihan tersebut di Kem Nilam Ehsan, Bidor, Perak. Mak, adik bongsu, dan aku menghantar adik aku yang no-2 ke tempat lapor diri di Tempat Letak Kenderaan Stadium Majlis Perbandaran Selayang untuk menaiki bas. Kali ini bas tidak sebanyak sepertimana semasa aku hendak ke PLKN. Pihak JLKN sudah membuat proses pengurusan yang bersistematik dan teratur dimana selama 3 hari (2,3, dan 4 Januari 2010) mengikut peringkat demi peringkat. Bertolak dari rumah pada jam 8 pagi kerana perlu lapor diri lebih awal sebelum jam 9 pagi dalam cuaca yang hujan gerimis. Pelbagai reaksi dari keluarga lain. Ada yang sedih (mungkin tidak pernah berpisah dengan keluarga, kira kali pertama la berpisah untuk 3 bulan), ada yang ceria (mungkin sudah biasa kot kerana ada diantara anak-anaknya pernah menjalani PLKN atau pernah bersekolah di asrama penuh), ada yang biasa (mungkin tidak ada perasaan kot. Hehehehe.) Disini diselitkan beberapa gambar yang sempat diambil sewaktu berada di tempat lapor diri pada 3 Januari 2010 jam 8.30 - 10.00 pagi.

Banner


Sebanyak 4 buah bas (3/1/2010). Banting, Bidor, Tapah, dan Sg. Siput


Suasana keluarga hadir untuk menghantar anaknya


Reaksi beberapa keluarga


Kem Nilam Ehsan, Bidor dimana adik aku akan menjalani PLKN di kem tersebut


Menyimpan beg-beg untuk kesana


Adik aku yang memakai sweeter kelabu (aku punya tu) antara yang terpilih untuk menjalani PLKN Kumpulan 1 Siri 7/2010. Yang baju berwarna merah itu adik aku yang bongsu membantu abangnya.


Menunggu bas bertolak ke Kem masing-masing


Beberapa keluarga juga turut tidak berganjak bagi menunggu bas bertolak melambai-lambai pada anak-anaknya.


Itu sahaja yang dapat dipaparkan untuk berkongsi dengan anda semua.

p/s: Cuti Tahun Baru Cina insyaAllah sekiranya adik aku tidak dapat pulang bercuti, aku pergi ke kem tersebut untuk melawatnya.. Selamat menjalani PLKN dengan jaya. Amin..

1 comments:

Cahaya Azrin said...

yeay!!!!!....selamat menjalani PLKN!!!!saye x penah g pown....hahhahaha...