First Time didalam seumur hidup

Thursday, September 17, 2009

Assalammualaikum dan salam sejahtera..

Bagaimana anda diluar sana?? Sihat? Fid disini alhamdulillah sihat sejahtera senantiasa. Sebelum meneruskan lagi luahan hati kepada anda, disini terlebih dahulu ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya AidulFitri 1430H. Hari dimana hari kemenangan bagi umat Islam seluruh dunia setelah sebulan kita menahan diri daripada lapar, dahaga, dan perkara-perkara yang mampu atau boleh membatalkan puasa kita. Oleh itu, Fid memohon maaf diatas kekurangan dan kekhilafan selama Fid berblogging. Juga kepada teman-teman diluar sana termasuk rakan-rakan yang mengenali diri Fid yang serba kekurangan.

Mengenai tajuk artikel kali ini, Fid mengalami satu situasi dimana situasi pertama kali didalam sejarah diri Fid. Nak tahu??



Pada malam terakhir Fid berada di PSIS (17/09/2009), Fid dan beberapa rakan yang lain termasuk Ahmad Zulhilmi tidak pulang lagi namun jemaah pada malam itu amat sedikit. Ramai senior-senior sudah pulang dahulu sebelum kami. Tidak sampai satu saf lah nak dikatakan, hanya setengah saf sahaja. Kebetulan pada masa itu ingatkan ada Ustaz didalam poli masih lagi ada bersama kami untuk berjemaah solat sunat Terawih, rupa-rupanya tidak ada Ustaz pada malam itu. Apa lagi, cipta satu sejarah baru buat diri Fid iaitu mengimamkan solat sunat Terawih la. Alhamdulillah Fid dapat mengimamkan solat sunat Terawih dengan lancar walaupun ada serba sedikit gementar kerana tidak pernah Fid mengimamkan solat sunat Terawih secara berjemaah. Apa yang Fid mampu adalah membaca surah-surah yang biasa didengar oleh orang ramai. Maksudnya surah-surah lazim. Masa itu memang tidak ada sesiapa yang boleh mengimamkan solat sunat Terawih. Yang ada pun beberapa staf dan warden asrama yang turun solat berjemaah bersama. Cuba dahulu baru tahu perasaannya. Memang best lak imam Terawih.. Hehehe...

InsyaAllah Fid dan Ahmad Zulhilmi akan berangkat pulang ke rumah masing-masing pada keesokkan pagi (18/09/2009). Ahmad Zulhimi tumpang dengan Fid. Pak lang Fid akan datang jemput ambil kami kemudian terus ke kampung belah ibu Fid untuk mengambil kenderaan Fid yang berada disana, kemudian beransur pulang. Tetapi, singgah Sg. Besar dahulu singgah kek mana-mana kedai untuk menemani Ahmad Zulhilmi untuk membeli sedikit barang dan singgah di stesen pam minyak untuk mengisi minyak petrol pada kereta Fid. Minta-minta ada minyak di sana. Huhuhu...

Rasa itu sahaja untuk kali ini. InsyaAllah jika ada info-info baru akan Fid masukkan dan paparkan didalam blog ini. Sehingga bertemu lagi.

Wassalam..

4 comments:

'AQILAH said...

hati hati pulang ke kampung..:) selamat hari raya!

'AQILAH said...

hati hati pulang ke kampung..:) selamat hari raya!

زهرة حلوة said...

Bismillah..
Salamu'alaykum..
salam eidulfitri akh..
taqabalallahu minna wa minkum..
Salam maaf dr ana..
andai ad khilaf yg ta dsedari..
smg Ramadhan yg brakhir akn mbentuk kita mnjadi produk insan yg brtaqwa acuan Ramadhan Kareem..

زهرة حلوة said...

Bismillah..
Salamu'alaykum..
salam eidulfitri akh..
taqabalallahu minna wa minkum..
Salam maaf dr ana..
andai ad khilaf yg ta dsedari..
smg Ramadhan yg brakhir akn mbentuk kita mnjadi produk insan yg brtaqwa acuan Ramadhan Kareem..