Oh Persatuan (part 2)

Thursday, April 30, 2009

Assalammualaikum dan salam sejahtera

Sihat? Harap anda dalam keadaan sihat wal-walafiat. Mungkin anda tertanya-tanya bilakah blog saya dipostingkan tentang tips-tips komputer. Nanti dahulu. Memang ada tetapi lewat dari masa yang dijangka. Untuk kali ini ingin saya berkongsi dengan anda tentang topik ini. Ia merupakan sambungan dari yang pertama iaitu Oh Persatuan.

Baru semalam saya berjaya mengakses atau senang cerita hack rangkaian IT di tempat praktikal saya. Disini saya berjaya membuka YM, friendster, myspace, dan sebagainya yang telah diblocked sebelum ini. Akhirnya berjaya juga. Hari ini saya membuka YM sekali lagi mana tahu ada masalah-masalah yang timbul ke.. Sehingga kan rakan PSIS yang sedang LI pelik macam mana saya dapat mengakses YM. Tetiba, saya digemparkan dengan berita terkilan dari pelajar junior PSIS saya bahawa PU akan dibubarkan dan kemungkinan besar akan digabungkan dengan JPK. Rasa terkilan sehinggakan junior saya memaksa saya untuk bertindak hadir ke PSIS untuk settlekan masalah yang dahulunya pernah berlaku pada batch kami semester Julai 2008. Saya memohon maaf kerana saya tidak dapat melakukan apa-apa. Bukan tidak mahu mengambil tindakan akan tetapi apa pandangan orang sekiranya saya sanggup mengambil cuti demi PU? Bagaimana untuk saya menjawab ketika sesi interview LI nanti? Saya harap anda faham dengan perasaan saya.

Mungkin silap dari saya juga kerana tidak fokus akan kejatuhan JPI dahulu sehingga saya tidak mengambil tindakan. Kini berulang lagi. Saya pun tidak tahu bagaimana semester hadapan nanti yang bakal diselubungi masalah konflik ini... Terasa ingin berhenti tetapi tidak sanggup akan mengenangkan kenangan-kenangan bermula semester 1 Sesi Julai 2007 sehinggalah kini. Sudah ibarat satu keluarga yang tidak mahu berpisah antara satu sama lain. Semakin tertekan diri saya akan memikirkan persatuan, latihan industri, report LI, interview LI, program semester hadapan, repeat paper Sistem Elektronik Berdigit...

Saya harapkan ianya dapat bertahan, namun goyah lagi akhirnya.. Kepada semua ahli PU yang sedang LI, harap anda terima dengan apa jua yang berlaku dan insyaAllah jika ada masa sesuai ingin saya mengajak anda untuk datang turun padang ke Kuala Lumpur kita adakah sesi Muzakarah bersama dengan ahli-ahli senior dan junior pada pertengahan bulan Jun nanti.


p/s : Minta maaf Fatin kerana anda menelefon saya bukan main lama membincangkan konflik ini. Nanti ada rezeki saya ganti balik kredit anda..

6 comments:

SuFy said...

hehe, bagosnyer dier..uhuk3...gud luck!!

SuFy said...

hehe, bagosnyer dier..uhuk3...gud luck!!

azreen said...

hehh...firdausi..kpale 2, dah serabut sgt ker...hahaha... tulh, mak dah ckp...jgn busy2...lpas 2, sndri yg sakit... Sem dpan, sem 5.. klu kpale 2, xckup serabut.. blh jer, klu kmu nk libatkan diri dlm persatuan...xde hal lah... as your friend, i think better focus on your study...especially part repeat tuhh..system..yg psl interview n len2 tuh...insya-Allah.. blh selesai, dgn izin Allah... kmu x pyh lahh, memikirkan sgt psl persatuan tuhh... fikirkan yg t`baik utk smua org, n jgn pentingkan diri... pastikan, jgn menimbulkan kebencian org... fikirkan dr smua aspek...

azreen said...

hehh...firdausi..kpale 2, dah serabut sgt ker...hahaha... tulh, mak dah ckp...jgn busy2...lpas 2, sndri yg sakit... Sem dpan, sem 5.. klu kpale 2, xckup serabut.. blh jer, klu kmu nk libatkan diri dlm persatuan...xde hal lah... as your friend, i think better focus on your study...especially part repeat tuhh..system..yg psl interview n len2 tuh...insya-Allah.. blh selesai, dgn izin Allah... kmu x pyh lahh, memikirkan sgt psl persatuan tuhh... fikirkan yg t`baik utk smua org, n jgn pentingkan diri... pastikan, jgn menimbulkan kebencian org... fikirkan dr smua aspek...

FaTiN AdHa said...

Assalamualaikum, kpd fid :topup 2 halal....

FaTiN AdHa said...

Assalamualaikum, kpd fid :topup 2 halal....