Berita dari PSIS

Friday, April 17, 2009

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua para pembaca blog. Sihat? Saya harap anda didalam keadaan sihat wal-afiat. Lama la juga saya tidak mengupdate blog ini kerana sibuk dengan aktiviti di tempat praktikal saya. Kali ini saya akan memaparkan artikel ini buat anda untuk memberikan pandangan-pandangan supaya kita sama-sama berkongsi ilmu dan masalah yang dihadapi segelintir masyarakat sekarang.

Alhamdulillah, perjalanan ke PSIS berjalan dengan lancar. Saya pulang ke PSIS bersama dengan rakan seblogger saya juga merupakan pelajar PSIS. Kami pulang adalah disebabkan terdapat konflik yang timbul di PSIS. Jadi, saya dan saudara Ahmad Zulhilmi sanggup turun padang melihat sendiri dan ingin tahu perkara yang sebenarnya telahpun timbul di PSIS.

17/04/2009 (Jumaat)

Disini bukanlah saya untuk membuka aib orang akan tetapi ingin pandangan anda. Permasalahan adalah kerana seorang pemimpin tidak melakukan tanggungjawab yang telah diamanahkan. Kami memberikan kepercayaan pada beliau untuk bergerak kehadapan, namun ianya menjadi sebaliknya. Perkara sedemikian tidak perlu wujud sekiranya dia yakin yang dia mampu menggerakkan. Akan tetapi, cuikup mengecewakan apabila pemimpin membiarkan, tidak mengambil berat terhadap persatuan sehingga menjadi krisis yang terburuk dalam sejarah. Ukhuwah penting dalam kehidupan tidak kira ditempat pejabat, sekolah, dan sebagainya dan ia hendaklah dipegang dengan penuh keikhlasan hati. Cukup bagi saya dan juga saudara Ahmad Zulhilmi menerima kejutan dan tempias-tempias yang drastik.

18/04/2009 (Sabtu)

Terdapat beberapa program yang dianjurkan oleh Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPK) yang kini dipegang oleh saudara As Suhaimi sebagai YDP JPK sesi Januari 2009. Antaranya program gotong-royong yang dijalankan pada waktu pagi, Malam Gala yang diadakan pada waktu malam, dan Fire Drill yang dijalankan pada waktu pagi-pagi buta. Hehehe... Saya dan Ahmad Zulhilmi tidak menyertai program tersebut tetapi memantau dan melihat sendiri gerak kerja JPK menjalankan program tersebut. Alhamdulillah apa yang saya dapat lihat adalah kerjasama yang diberikan oleh AJK program walaupun terdapat beberapa perkara yang tidak perlu berlaku. Tetapi semuanya berjalan lancar dengan jayanya. Disini terdapat beberapa gambar yang sempat saya ambil semasa program Malam Gala.







Dan beberapa gambar telatah kami sepanjang 2malam berada di PSIS





19/04/2009 (Ahad)

Tiba masanya untuk kami berdua pulang ke Kuala Lumpur kerana keesokkannya sudah mahu kerja. Banyak la kerja-kerja yang tidak settle lagi.. Kerinduan pada PSIS membuatkan kami ingin sekali lagi pulang ke sana bergantung kepada masa kesesuaian. Pagi-pagi terdapat event Malaysia yang kini hangat. Event Electcoms Jelajah Malaysia. Kami terperangkap sementara waktu untuk diberi laluan kepada pelumba-pelumba basikal yang rata-rata dari kalangan negeri-negeri lain. Sempat juga kami tangkap gambar event ini.





14 comments:

karmila said...

datang gak die ek kat poli nie...
ari touching x pat makan ek??? np x g tau???
kan da x pat makan..
hehehhe...

karmila said...

datang gak die ek kat poli nie...
ari touching x pat makan ek??? np x g tau???
kan da x pat makan..
hehehhe...

adol said...

tgk makan tu yg aku x tahan tu.. hehehe

adol said...

tgk makan tu yg aku x tahan tu.. hehehe

owner said...

To karmila :

Knp xleh ke fid dtg poli? Huhu.. Memang touching pun sbb dh byk kali fid minta tolong dari karmila, xhantar-hantar makanan. Nasib baik ada orang yang sanggup bagi kami makan.. Huhuhu


To Adol :

Dah lama ku pendam selama ini.. Bukan saya sorang je tetapi rakan saya pun macam saya juga.. Lebih teruk lagi, satu MPS tidak suka beliau..

owner said...

To karmila :

Knp xleh ke fid dtg poli? Huhu.. Memang touching pun sbb dh byk kali fid minta tolong dari karmila, xhantar-hantar makanan. Nasib baik ada orang yang sanggup bagi kami makan.. Huhuhu


To Adol :

Dah lama ku pendam selama ini.. Bukan saya sorang je tetapi rakan saya pun macam saya juga.. Lebih teruk lagi, satu MPS tidak suka beliau..

dorayakies said...

wah!!tu vase baru JpK ke??eh fatin tak ekot en??hmm!!

dorayakies said...

wah!!tu vase baru JpK ke??eh fatin tak ekot en??hmm!!

owner said...

Xda la... Itu vase poli yang lama la... Dorg pinjam je.. Fatin x ikot.. Xda member

owner said...

Xda la... Itu vase poli yang lama la... Dorg pinjam je.. Fatin x ikot.. Xda member

Ir . As - Suhaimi said...

hahaha.... ada org tu kata xpe.. bila aku nak bagi ayam bakar... ghupenye dah balun kat dlm bilik..!!! ceh.. wei apsal gambo aku nampak tue???

Ir . As - Suhaimi said...

hahaha.... ada org tu kata xpe.. bila aku nak bagi ayam bakar... ghupenye dah balun kat dlm bilik..!!! ceh.. wei apsal gambo aku nampak tue???

owner said...

Hehehe.. biasa la... menunggu orang hantarkan makanan tapi tak sampai-sampai.. Senyap-senyap kami wat. hehehe.... Tua ke?? tanya la diri kita adakah kita makin tua ke makin muda?? Huhu...

owner said...

Hehehe.. biasa la... menunggu orang hantarkan makanan tapi tak sampai-sampai.. Senyap-senyap kami wat. hehehe.... Tua ke?? tanya la diri kita adakah kita makin tua ke makin muda?? Huhu...