9 Jun 2010 Updated

Wednesday, June 9, 2010

Assalammualaikum dan salam sejahtera..

Apa khabar semua? Harap anda semua didalam keadaan sihat wal-afiat dan sejahtera senantiasa. Sudah hampir 2 minggu aku tinggalkan PSIS, setelah sudah bertungkus-lumus menghabiskan medan perjuangan sebagai pelajar akhir semester. Kini apa yang dapat aku tunggu adalah menunggu keputusan peperiksaan akhir yang bakal dipaparkan di web PSIS pada 16hb Jun 2010.

Didalam kesibukan pelajar yang kini sedang menikmati musim percutian selama hampir 1 bulan ini, aku macam biasa la berada dirumah. Hanya keluar diwaktu perkara-perkara penting sahaja seperti pergi membayar bil-bil, pergi kenduri kahwin, ambik dan hantar adik ke UM, bantu mak ke pasar, dan sebagainya. Mungkin ada segelintir orang mengatakan "tidak bosan ke asyik duduk rumah sahaja, lakukan perkara yang sama sahaja tiap-tiap hari" dan sebagainya. Namun, tidak semua orang yang sebegitu dan bergantung kepada individu itu samaada dia hendak duduk rumah sahaja dengan membantu keluarganya atau jenis yang suka melepak atau cuba membuat perkara untuk menghilangkan bosan. Bagi aku, aku memang dari dulu lagi suka duduk rumah, dan cara hendak membuangkan kebosanan itu adalah dengan cara aku membantu membaiki dan cuba menyelesaikan masalah-masalah berkaitan dengan komputer dan laptop jiran-jiran, sambil mencari bahan-bahan rujukan mengenai dunia pengkomputeran serta menonton kacamata televisyen saluran AWANI dan DISCOVERY Channel. Hehehe..


Memasak apa yang termampu

Dalam tempoh menunggu masa untuk keputusan peperiksaan akhir, cuba-cuba memasak apa yang rasa hendak masak. Tapi belum expert lagi memasak dari kalian yang dan expert bab-bab memasak ni. Hahaha.. Kalau sesiapa yang sudi jadi cikgu memasak, aku nak jadi pelajarnya. Juga dalam tempoh ini juga, banyak yang aku kemaskini dan menaiktaraf blog ini. Antaranya mewujudkan kelab peminat blog ini, walaupun tidak ramai namun bersyukur kerana masih ada yang menyokong aku dalam dunia penulisan blog ini. Terima kasih semua.
Ilusi dan Realiti on Facebook??



Kemudian pada waktu semalam (8 Jun 2010) aku paparkan sambungan cerita novel pendek bertajuk "Cintaku Dibelenggu Rindu" part kedua dan juga aku upload cerita drama jepun bertajuk "Tokyo DOGS". Walaupun sudah lama cerita ini, namun jalan ceritanya layan. Kalau sesiapa yang hendak muatturun cerita ini, anda semua boleh KLIK DISINI untuk terus forward ke entri berkenaan cerita tersebut.

Itu sahajalah yang dapat aku bermadah.. Bermadah ke... hehe.. Akan datang akan aku kemaskini entri lagi untuk tatapan anda semua.. Mohon maaf sekiranya terdapat kecacatan pada blog ini.
 

2 comments:

Cahaya Azrin said...

mne de org msak gunew garpu.tu mcm nk panaskn lauk semalam je...hahaahha =p

Firdausi said...

Eh? Mana ada la panaskan lauk semalam... Ini fresh dari peti sejuk da... Huhuhu... Ala, org lain xguna garfu, maka fid la yang guna